Wie zijn wij?

Politierespo1Het was begin van de jaren tachtig dat enkele collega’s van de Reserve Politie in Tegelen de plannen koesterden om in onderling verband een schietvereniging op te richten en te gaan zoeken naar een gepaste gelegenheid hiervoor. Het beruchte gat van de vereniging Jong Nederland bracht uitkomst, en al vlug werd er een overeenkomst gesloten met deze vereniging, die toestond dat er in de buitenlucht op hun locatie geschoten kon worden. De basis was gelegd en een naam voor de vereniging was snel gevonden, want omdat het hier in eerste instantie alleen om collega’s van de Reserve Politie Tegelen ging, werd hier de naam dan ook van afgeleid, Schiet Vereniging Reserve Politie Tegelen.

Echter wat schets de verbazing: het geluid dat geproduceerd werd trok ook het wandelende publiek aan en dit werd toch op den duur te gevaarlijk! Dus wederom werden de koppen bij elkaar gestoken en men kwam na lang beraad tot het besluit om zelf een nieuwe locatie te zoeken om hier een overdekte schietbaan op te kunnen realiseren.
Inmiddels was het aantal bijzonder verlofhouders gestegen en werd in 1987 besloten dat ook niet collega’s van de Reserve Politie in aanmerking konden komen om lid te worden van S.V. “Respo”. Dit bracht met zich mee dat in 1989 de vereniging de officiële status ging aanvragen, er een notariële akte werd opgesteld en ondertekend.
Gelijktijdig vond inschrijving bij de Kamer van Koophandel plaats en deed vereniging haar toetreding als lid van de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie, mede hierdoor werd de vrienden club, die ontsproten was in het begin van de jaren tachtig en genoemd S.V. “Respo” op 22 juni 1989 officieel opgericht en kreeg volledige rechtsbevoegdheid.

Terugkijken naar het verleden is altijd gemakkelijker, dan de juiste richting voor de toekomst te kiezen, vertrouwen op elkaar, inzet en vriendschap, maar vooral, de mens in zijn waarde laten!, dat waren de bouwstenen die S.V. “Respo” tot een gerespecteerde vereniging maakte. Laat ons deze bouwstenen verder handhaven en eventueel optimaliseren om de continuïteit van de vereniging te waarborgen.

kogel5